gossip girl S2EP05

The Serena Also Rises
I find little difficulty to connect last episode to this one, because there were some new stuff. Who is Serena's new friends? Poppie? And Why was she was on the magazine? When was the party, was it on last episode? And who is Dan's writing teacher, I saw him first time. And Where is Nate and Vanessa? Iwanted to see how they are going? Well, maybe it needed some full new change to start the new happening to the new episode. Needed to clean little bit. ファッションショーでのブレアの意地悪っぷリはすごいね、意地悪っていうか負けずぎらいっていうか、I must ask How old are you?? 笑!! でもそこがこのドラマを盛り上げている要素だからねバカにできないんだよね。ブレアはもうキャラクターが負けず嫌いの女王様Queen Beeで定着してきているから意地悪っぷりもサラっと受け入れOKなんだけど、やっぱりSerenaに関してはかなり違和感ありまくり。中盤まではブレアに悪い事はしたくない思いを貫いていたけど、showが終わったあとの二人の会話からするとこれはまた?悶着ありそうだよね。「本当の友人なら、私がどんなに好きなことをやってもサポートしてくれるし応援してくれるはずよね!」ってSerenaはブレアに言っていたけど、普通の女子だって少しは気遣いあって(やりすぎないように)居るところをこの二人に限ってそんな友情が成立するのだろうか!?見所、ミドコロ!And I love the Jenny's long skinny legs!! It is just quite something about her leg. I wish I could be like that. It was so cute when she's wearing the mini skirt in the secene of going school with Dan. She should modeling at the Elenore's fashion show!
The best quote was this. 「Find your Bukowski!!」In Dan's writing professor's roon, when they were talking about the createing interesting story, the teacher told him this. To make interesting story, you should exprient the life with danger, so you need to find your ブコウスキー。とね。ブコウスキー⇒ヘンリー・チャールズ・ブコウスキー(Henry Charles Bukowski)だよね。この作家のことは全然知らなかったのだけど、ちょうど一ヶ月くらい前に渋谷のタワレコの書籍フロアでちょっとちゃらちゃらした20代後半くらいの白人男性2人が、彼の本を見つけて「Oh, I love this guy! I don't read books, I hate reading, but ブコウスキー is special, I read only his」って言ってたのを覚えてたのよね。名前忘れそうだったから携帯のメモ昨日にメモしたの覚えてる。ってことはドラマでも冒険心あふれる危険な作家として使われちゃうくらいだからアメリカではきっと有名な人なのね。そりゃ、日本でも知ってる人は知ってるんだろうけど少なくとも私の周りではあまり騒がれていないので。よし、今度読んでみよう。
と言うわけで、今回はブコウスキーとの出会いが一番印象的でした。っと。